M45 ze Złatnej
M45 ze Złatnej
Plejady z nocy 03.12.2021 ze Złatnej. 50x180s, ISO 1600. Niestety po 2,5h naświetlania przyszły chmury. Żałuję, że nie poczekaliśmy na poprawę pogody, bo materiału jest zdecydowanie za mało. Jak tylko pogoda pozwoli będę chciał dopalić ze dwa razy tyle. Na razie wklejam co wyszło:
Wizual: GSO 12", DO SL 15x70, Nikon EX 8x40
Foto 1: N 200/1000, HEQ5 + Asiair, Canon 1100D mod
Foto 2: TS65Q, EQ3-2 Pro + Asiair, Canon 6D mod
Foto 3: Canon 6D + Samyang 14mm, Samyang 24mm, Canon 50mm, Sigma 105mm
Foto 1: N 200/1000, HEQ5 + Asiair, Canon 1100D mod
Foto 2: TS65Q, EQ3-2 Pro + Asiair, Canon 6D mod
Foto 3: Canon 6D + Samyang 14mm, Samyang 24mm, Canon 50mm, Sigma 105mm
- Midnight9999
- Posty: 453
- Rejestracja: 09 maja 2021, 17:31
Re: M45 ze Złatnej
Gratuluję super foty 

Re: M45 ze Złatnej
Dzięki, ciekawe co wyszło drugiemu Markowi. Chmury naszły na Plejady wcześniej niż myśleliśmy, tak naprawdę tylko ok. 35 klatek było czyste, potem już mniejsze lub większe zamglenie. Znowu musiałem na maksa wyciągać krzywe dlatego gwiazdy są takie wielkie i wyprane z kolorów. Dodatkowo w prawym górnym rogu gwiazdy pojechane do środka więc był problem z osiowością. Przydała by się pełna bezchmurna nocka, żeby wypalić te 8-10 godzin materiału.
Wizual: GSO 12", DO SL 15x70, Nikon EX 8x40
Foto 1: N 200/1000, HEQ5 + Asiair, Canon 1100D mod
Foto 2: TS65Q, EQ3-2 Pro + Asiair, Canon 6D mod
Foto 3: Canon 6D + Samyang 14mm, Samyang 24mm, Canon 50mm, Sigma 105mm
Foto 1: N 200/1000, HEQ5 + Asiair, Canon 1100D mod
Foto 2: TS65Q, EQ3-2 Pro + Asiair, Canon 6D mod
Foto 3: Canon 6D + Samyang 14mm, Samyang 24mm, Canon 50mm, Sigma 105mm
Re: M45 ze Złatnej
Wyszło całkiem przyzwoicie. Jedyna rada, choć sam to już zauważyłeś,to nie wyciągaj krzywymi. A jak już tak bardzo chcesz ich używać, to zrób maskę na gwiazdy. A tak z innej beczki. To jest z tego małego ED 72mm?
...
Re: M45 ze Złatnej
Dzięki. Tak fota robiona SW 72 ED, trochę musiałem skadrować bo te brzegi dalej rozjechane. Muszę zrobić foty testowe z podkładkami od 0-3mm i sprawdzić na jakim dystansie będzie najlepiej.
Nie wyciągać krzywymi? Tu mnie zaskoczyłeś, myślałem że tak to się właśnie robi, przynajmniej wg tutoriali, które oglądałem do tej pory na YT. Na ten moment ogarniam tylko Photoshopa bo używam w pracy. Stackuje w DSS, wyciągam w PS, gwiazdki i tło poprawiam w Images Plus, który mi polecileś, a na końcu wygładzam w Topazie.
W jaki sposób i w jakim programie wyciągasz mgławice?
O masce na gwiazdy w PS nie pomyślałem, muszę sprawdzić jak to zrobić.
Dzięki za rady i pozdrawiam
Wizual: GSO 12", DO SL 15x70, Nikon EX 8x40
Foto 1: N 200/1000, HEQ5 + Asiair, Canon 1100D mod
Foto 2: TS65Q, EQ3-2 Pro + Asiair, Canon 6D mod
Foto 3: Canon 6D + Samyang 14mm, Samyang 24mm, Canon 50mm, Sigma 105mm
Foto 1: N 200/1000, HEQ5 + Asiair, Canon 1100D mod
Foto 2: TS65Q, EQ3-2 Pro + Asiair, Canon 6D mod
Foto 3: Canon 6D + Samyang 14mm, Samyang 24mm, Canon 50mm, Sigma 105mm
Re: M45 ze Złatnej
Postaram się napisać dzisiaj kilka słów jak ja wyciągam takie obiekty jak plejady.
...
Re: M45 ze Złatnej
Konkretnie zmarzłem tam ostatnio. Nazbierałem niecałe 2 godziny materiału ale to chyba za mało, żeby powyciągać te pyły dookoła. Docelowo chcę zrobić 6-8 godzin. Nie obrabiam tego na razie do końca. Zrobiłem tylko stack tego co do tej pory mam.
Ciekawie wychodziły klatki, kiedy już chmury trochę nachodziły. Efekt "Blur" jak się patrzy. Kiedyś chciałem nawet kupić taki filtr lekko rozmazujący a tu proszę, samo się zrobiło.
Marek
Ciekawie wychodziły klatki, kiedy już chmury trochę nachodziły. Efekt "Blur" jak się patrzy. Kiedyś chciałem nawet kupić taki filtr lekko rozmazujący a tu proszę, samo się zrobiło.
Marek
Re: M45 ze Złatnej
Jeśli chodzi o obróbke krzywymi to każdy to chyba przechodził. Oduczyć się używania krzywych
Jeśli używasz krzywych to postaraj się żeby to wyglądało tak:
Krzywę powinny przypominać wykres logarytmu, wtedy wyciągasz cenie, a na światła odziałowujesz w niewielkim stopniu. Algorytm w Pixie własnie stosuje ten typ wykresu krzywej. Odrazu mówię, że warto to robić RAZ, może dwa razy. Najpierw lepiej wyciągnać materiał Levelsami. Środkowym mid pointem, później ewentualnie taka krzywa, a krzywe typu "S" to są krzywe do robienia już kontrastu, ale wyciąganie materiału nimi powoduje słabe efekty. Zauważ, że wtedy cienie zbijasz w dół, a jasne partie w górę. Czyli zaciemniasz zdjęcie na dobra sprawę. W niektórych obiektach jest to na pewno pożądane, ale w plejadach w pyłach, może już niekoniecznie
Ja ostatnio nawet odkryłem, że wyciaganie w Camera Raw też daje fajne efekty, ale to głównie na jasnych obiektach
Ściągnij sobie może jakiś Siril, albo coś w ten deseń. To jest darmowe i tam jest ten sam algorytm co w Pixie na wyciąganie
Mimo to jestem ciekaw metody Patryka. Na pewno ma tam jakieś fajne triki

Krzywę powinny przypominać wykres logarytmu, wtedy wyciągasz cenie, a na światła odziałowujesz w niewielkim stopniu. Algorytm w Pixie własnie stosuje ten typ wykresu krzywej. Odrazu mówię, że warto to robić RAZ, może dwa razy. Najpierw lepiej wyciągnać materiał Levelsami. Środkowym mid pointem, później ewentualnie taka krzywa, a krzywe typu "S" to są krzywe do robienia już kontrastu, ale wyciąganie materiału nimi powoduje słabe efekty. Zauważ, że wtedy cienie zbijasz w dół, a jasne partie w górę. Czyli zaciemniasz zdjęcie na dobra sprawę. W niektórych obiektach jest to na pewno pożądane, ale w plejadach w pyłach, może już niekoniecznie

Ja ostatnio nawet odkryłem, że wyciaganie w Camera Raw też daje fajne efekty, ale to głównie na jasnych obiektach

Ściągnij sobie może jakiś Siril, albo coś w ten deseń. To jest darmowe i tam jest ten sam algorytm co w Pixie na wyciąganie

Mimo to jestem ciekaw metody Patryka. Na pewno ma tam jakieś fajne triki

Re: M45 ze Złatnej
Kolejne podejście do obróbki tego samego materiału, wydaje mi się, że jest lepiej bo mgławica jest bardziej wyciągnięta, z tła a gwiazdki mniejsze.
Wizual: GSO 12", DO SL 15x70, Nikon EX 8x40
Foto 1: N 200/1000, HEQ5 + Asiair, Canon 1100D mod
Foto 2: TS65Q, EQ3-2 Pro + Asiair, Canon 6D mod
Foto 3: Canon 6D + Samyang 14mm, Samyang 24mm, Canon 50mm, Sigma 105mm
Foto 1: N 200/1000, HEQ5 + Asiair, Canon 1100D mod
Foto 2: TS65Q, EQ3-2 Pro + Asiair, Canon 6D mod
Foto 3: Canon 6D + Samyang 14mm, Samyang 24mm, Canon 50mm, Sigma 105mm
meble do salonu klasyczne stylowe meble do salonu i jadalni
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości